Kako da proverite da li poslodavac uredno uplaćuje doprinose i da li to treba vi da radite

Bez autora
Aug 08 2022

Koliko staža imamo i da li poslodavac uredno uplaćuje doprinose za penzijsko i invalidsko osiguranje ne zanima samo one koji su pred penzijom.

Mladi češće menjaju posao, rade i pod ugovorom o delu, a ono što je napisano ne znači i da se ispunjava. Kako može da se proveri da li je sve uredno uplaćivano i da li za to mora da se ide na šalter PIO fonda?

Direktor Sektora za ostvarivanje prava u PIO fondu Vladimir Stanković objašnjava da taj fond generiše podatke o početku i prestanku radnog odnosa i o isplaćenim naknadama.

Navodi da bi s vremena na vreme, ipak, trebalo i građani da proveravaju da li su podaci ažurni, jer od njih zavisi ostvarivanje i nekih drugih prava - pored penzije, tu je i ostvarivanje prava iz oblasti zdravstvene zaštite, osiguranje za slučaj nezaposlenosti, ostvarivanje prava iz oblasti socijalne zaštite,...

Većina građana, kaže Stanković, misli da nema potrebe sami da proveravaju da li su podaci ažurni. I ne bi trebalo kada bi poslodavci uvek izmirivali svoje obaveze.

"Dve su osnovne obaveze poslodavca: Kada se neko radno angažuje da se prijavi na osiguranje, to se vrši elektronskim putem, i poslodavac mora primerak da pokaže odnosno da da zaposlenom. To se često ne radi, ali od toga sve zavisi. Poslodavac mora godišnje da izda potvrdu o isplaćenim sredstvima na osnovu angažovanja. Da se to radi, ne bi bilo kasnijih problema", navodi Stanković.

Na pitanje da li treba čuvati mesečne i godišnje listiće o platama, Stanković je rekao da bi trebalo. "Treba da se čuva kao dokumentacija iz radno-pravnog odnosa. Može da koristi jednog dana radi uklapanja podataka", napomenuo je Stanković.

Da biste imali uvid u svoje podatke, dovoljno je jednom da se pojavite na šalteru PIO fonda, gde će vam se dati PIN kod. Sa tim kodom na sajtu PIO fonda možete proveriti svoje podatke. Za to vam je dovoljna lična karta.

Dosad je izdato oko 200.000 pin kodova.

"Mora da prođe neko vreme da se ljudi naviknu na takve stvari. Država prelazi na elektronsko poslovanje. Za masu upravnih postupaka stranka ne podnosi dokaze, već se elektronskim putem preuzimaju. Idemo u korak sa svetom, ali treba ljudi da se naviknu i imaju u vidu da su to podaci koji se elektronski generišu i treba ih povremeno kontrolisati", zaključio je Stanković.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik